بازدید جمعی از ورزشکاران از انستیتو کانسر

بغض دروازه بان تیم ملی شکست!!! صورت آفتاب سوخته اش خبر از گذران روز های سخت می داد. روزهای پر از استرس؛ سنگربانی که سالها از دروازه تیم ملی فوتبال دفاع کرده است حالا کنار خانواده اش روز های سختی را می گذراند. بهزاد غلامپور دروازه بان اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان این روزها بخاطر بیماری سرطان پسرش، احوال سختی را پشت سر میگذارد. او کنار دیگر قهرمانان ورزشی به سختی بغضش را کنترل می کند. او می گوید: در روزهای اوج ورزشی ام همیشه درگیر کار و ورزش بودم و هر زمان که از کنار بیمارستان امام خمینی (ره) عبور میکردم از این فضا هراس داشتم و هرگز فکر نمی کردم که روزی گرفتار بیماری و بیمارستان شوم. متأسفانه چند وقتی است فرزندم دچار بیماری سرطان شده است.

غلامپور اکنون در جمع ورزشکاران و نیکوکاران به کمک موسسه خیریه سرطان شتافته است. بهزاد اگرچه دیگر دروازه بان نیست اما می خواهد خود را برای پیکاری سخت تر آماده کند. سفیران سلامت و انسان دوستی به گزارش روابط عمومی موسسه غیر دولتی سرطان “شمس”؛ انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی(ره) ۲۲شهریور میزبان پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی و بدلکاران سینما گروه خیبر و خیرین بود.
دکتر محمد علی محققی استاد تمام جراحی سرطان و ریاست مرکز تحقیقات انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی(ه) و عضو هیات رئیسه موسسه خیریه سرطان اولین سخنران این برنامه با خیر مقدم به مدعوین آنان را “سفیران سلامت و انسان دوستی” بر شمرد. ریاست مرکز تحقیقات انستیتو می گوید: خود نیز هم دوره کشتی گیران از جمله جهان پهلوان تختی بود، از حال هوای آن روزها می گوید و از موهای سفیدی که در سختی های این مرکز به ارمغان آورده است. فوق تخصص سرطان بیمارستان گفت: انستیتو کانسر بیمارستان امام (ره) از سالهای قبل از جنگ تحمیلی فعالیت داشته است و در سالهای جنگ ۸ساله، وظیفه و رسالتش سخت تر و دشوار تر شد و با گذشت زمان بیماران بیشتری به این مرکز روی آوردند. وی در ادامه سخنان خود گفت: در راستای خدمت رسانی به مردم از جمله طرح سلامت که موجب افزایش بیمار در این مرکز شده است، در تعداد و نوع تجهیزات و پرسنل تغییری به وجود نیامد ولی تقاضای درمان و خدمات دو چندان شد و متأسفانه با کمبود توسعه فیزیکی بیمارستان و توسعه نیافتن نیروی انسانی، تناسب کار با خدمات در این بیمارستان دچار مشکل شده است.
دکتر حبیب اله محمود زاده دانشیار و جراح عمومی فلوشیت جراح سرطان، رئیس انسستیو کانسر و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه سرطان دیگر سخنران این جلسه گفت: موسسه خیریه سرطان برای حمایت از بیماران و خانواده های آنها فعالیت می کند. عمده فعالیت این موسسه کمک به بیماران به ویژه بیماران بیمارستان امام خمینی (ه) است. وی با بیان این که سرطان قابل درمان است گفت: در حال حاضر در دنیا از دو نفر بیمار مبتلا به سرطان، یک نفر درمان می شود و امید به زندگی افزایش پیدا کرده است. رئیس انستیتو کانسر می گوید: سرطان مانند یک زلزله تمام ارکان یک خانواده را تحت تأثیر قرار می دهد و این تنها فرد مبتلا به بیماری نیست که دچار این آسیب می شود. وی در ادامه از روند فعالیت موسسه ابراز خرسندی کرد و گفت: این مرکز حدود نیم میلیون نفر مراجعه کننده دارد. ما به طرف شما جامعه خیرین و ورزشکاران دست دوستی و یاری دراز می کنیم چرا که معتقدیم در کشور ما خیرین و نیکوکارانی هستند که می توانند به بیماران ناتوان این بیمارستان یاری رسانند. دکتر رستمیان مختصص رماتولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران نیز گفت: خدا را شاکریم که در جمع شما خیرین حضور دارم و امید است با تلاش و همدلی بتوانیم روزهای بهتری را برای بیماران در این مرکز ایجاد کنیم. در بخش دیگری از این برنامه شیرین محققی نجات یافته از بیماری سرطان که اکنون نیز با سلامت مشغول تحصیل در دانشگاه است با صلابت و آرامشی خاصی به شعر خوانی برای حضار پرداخت. در این برنامه ابوالفضل آرمیده عضو تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان ایران و دارنده مدال برنز آسیا که به تازگی از زیر خیمه سرطان آزاد شده است دقایقی با حضار سخن گفت و از حضور آنها ابراز خرسندی کرد. خاطرنشان میشود: در این برنامه به دکتر حبیب اله محمودزاده ریس هیأت مدیره موسسه خیریه سرطان از طرف جامعه ورزشکاران نشان یاد بود اهدا شد.

گفتنی است: در پایان حاضرین، از بخش های مختلف بستری بیماران مبتلا به سرطان انستیتو کانسر و پروژه ناتمام ساختمان ۵۴۰ تخت خوابه مرکز انستیتو که ساختمانی نیمه کاره و ناتمام از سالهای قبل به واسطه کمبود بودجه بازدید داشتند تا به امید کمک های مردمی تکمیل شود. با توجه به نیاز بیمارستان و افزایش حجم مراجعه کنندگان از سراسر کشور لزوم ادامه ساخت این مرکز ۵۴۰ تخت خوابه بیشتر احساس می شود و نیازمند کمک و مساعدت جامعه خیرین و مسئولان است.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × سه =