با تلاش موسسه خیریه سرطان؛ اهدای کمک های دارویی به بیماران و تأمین تجهیزات بیمارستانی

این موسسه، تاکنون در مسیر کمک های دارویی به ۳۰۷ بیمار مبتلا به سرطان و تأمین تجهیزات بیمارستانی گام برداشته است.

به گزارش خبرنگار ما؛ اصلی ترین نیاز بیماران مبتلا به سرطان دارو است. در سال های اخیر بخش قابل توجهی از قیمت اغلب داروهای سرطان توسط دولت و بیمه ها تأمین میشود و مبلغ باقیمانده نیز برای بیماران نیازمند قابل توجه است. موسسه خیریه سرطان یکی از مهمترین وظایف خود را کمک به تأمین داروهای بیماران نیازمند قرار داده و با حمایت خیرین و همکاری داروخانه ها، ساز وکاری را بوجود آورده که در آن بیماران بدون پرداخت پول نقد از تخفیف هزینه در داروخانه برخوردار می شوند.

امضای تفاهمنامه با داروخانه ها برای حمایت دارویی نیازمندان

دکتر کاظم زنده دل مدیر عامل موسسه خیریه سرطان به خبرنگار “شمس” گفت: با مشورت و همکاری واحدهای مددکاری مربوطه تفاهم نامه هایی با داروخانه فوق تخصصی ۱۳آبان، داروخانه مرکزی بیمارستان امام خمینی (ره) و داروخانه بستری انستیتو کانسر ایران تنظیم کرد تا بیماران نیازمند انستیتو کانسر و بیمارستان ولیعصر تحت حمایت دارویی قرار گیرند.

وی افزود: فرآیند حمایت دارویی به این صورت است که ابتدا مدارک هویتی، بیمارستانی و نیازمندی بیمار بررسی شده، سپس با کمک فرم های حمایتی مخصوص به داروخانه مربوطه معرفی میشود، مسوول داروخانه با بررسی مدارک مقتضی، بیمار را مشمول تخفیف قرار میدهد. کلیه تخفیفات یاد شده از محل مبالغی تأمین می شود که پیش از این توسط موسسه در اختیار داروخانه قرار گرفته است و مسوول داروخانه موظف است با مهر و امضای فرم حمایتی، تصویر نسخه یا فیش داروخانه را ضمیمه کرده و تحویل نماینده موسسه دهد.

کمک دارویی به ۳۰۷ بیمار نیازمند مبتلا به سرطان

بر اساس این گزارش؛ روابط عمومی موسسه خیریه سرطان در سالی که گذشت(سال۹۵) با همکاری مرکز تحقیقات انستیتو کانسر ایران در دانشگاه امام خمینی(ره) موفق شده تا به ۳۰۷ نفر از بیماران نیازمند مبتلا به سرطان کمک های دارویی داشته باشد.

این گزارش می افزاید: متأسفانه در جامعه آماری این موسسه، بیش از دو سوم افراد نیازمند مبتلا به سرطان، زنان بوده و نزدیک نیمی از این بانوان، فقط مبتلا به سرطان سینه بوده اند. بنابراین رعایت بهداشت، پیشگیری و دوری از عوامل سرطان زا از نکات مهمی است که بانوان باید به آن توجه کنند.

تأمین تجهیزات بیمارستانی

خاطرنشان می شود: با توجه به کثرت مراجعه بیماران به بیمارستان های دولتی و کمبود بودجه، همواره نیازهایی وجود دارد که انجام آنها موجب افزایش کیفیت درمان و رفاه بیشتر بیماران میشود. در این فرآیند نیز  موسسه خیریه حسب اعلام نیاز بیمارستان، با مشورت متخصصین امر اقدام و با کمک خیرین اقدام به تأمین تجهیزات تخصصی یا رفاهی مورد نیاز بیمارستان از جمله: دو دستگاه خودرو نفربَر الکتریکی ویژه حمل بیماران در محوطه بیمارستان امام خمینی (ره)، یکدستگاه وکیوم بیوسی کمپانی HOLOGIC آمریکا، یکدستگاه سونوگرافی M7 ، یکدستگاه آبسردکن صنعتی برای بخش رادیوتراپی انستیتو کانسر، یکدستگاه الکتروکوتر آر اف- بخش رادیوتراپی انستیتو کانسر، یک دستگاهUNOX ELENA OVENS  برای بخش رادیوتراپی انستیتو کانسر و سایر تجهیزات مورد نیاز انستیتو کانسر همچون، یخچال، تلوزیون اتاق بیمار، صندلی و.. در امور خود داشته است.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

هجده − هشت =