پیشگامی خیریه سرطان؛

کمپین صورتی به پایتخت رسید

به همت موسسه خیریه سرطان(شمس)، همایش یکروزه کمپین صورتی در محل سالن مرکز تصویربرداری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) با حضور با شکوه همیاران و علاقمندان به این حوزه با سخنرانی اساتید و متخصصین برجسته سرطان برپا شد.

به گزارش خبرنگار ما، این همایش با شعار هوشیار باش! سرطان پستان نشانه دارد.. در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان از خدمات رایگان آموزش، مشاوره و معاینه رایگان، ویزیت ژنتیک، ویزیت تغذیه و ویزیت بازتوانی عوارض سرطان پستان بهره بردند.

بر اساس این گزارش؛ همایش کمپین صورتی موسسه خیریه سرطان(شمس) با موضوع آگاه سازی بانوان در مورد علل و علائم سرطان پستان و راه های پیشگیری از ابتلای به آن، با همکاری انستیتو کانسر ایران، مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران و  مرکز تصویربرداری مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران در محل سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در این برنامه که با حضور پرشور همیاران و علاقمندان ادامه داشت، در ابتدا دکتر محققی استاد تمام جراحی سرطان، نایب رییس هییت مدیره موسسه و رییس مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ضمن خوش آمدگویی به معرفی موسسه و کمپین پرداخت و سپس دکتر کاظم زنده دل مدیر عامل موسسه و مدیر مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران، به آمار و عوامل خطر سرطان پستان در ایران(گذشته، حال و آینده) پرداخت.

در ادامه خانم دکتر بیتا کلاغچی دانشیار رادیو تراپیست و عضو هییت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به کاربردهای رادیوتراپی در سرطان پستان و دکتر حبیب الله محمودزاده رییس انستیتو کانسر و رییس هییت مدیره موسسه به نقش تیم درمان، همه با هم برای مهار سرطان پرداختند.

این گزارش می افزاید؛ در ادامه این مراسم، دکتر معصومه گیتی دانشیار رادیولوژی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به اهمیت ماموگرافی و سونوگرافی در تشخیص زودهنگام و درمان و دکتر صدف علیپور دانشیار جراح سرطان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران به به پیشگیری و درمان ، دکتر رامش عمرانی پور استاد تمام جراحی سرطان و رییس مرکز تحقیقات سرطان پستان اهمیت بازسازی پس از جراحی ، دکتر رضا شیر کوهی دانشیار ژنتیک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره نقش ژنتیک در سرطان و دکتر فرهاد شاهی دانشیار انکولوژیست عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص عوارض شیمی درمانی در سرطان پستان به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است: از نکات قابل توجه و فرح بخش این آیین، اجرای سرود توسط بیماران بهبود یافته بود به رهبری استاد اوا درمانی آقای قاسمی بود که شور حال خاصی را به مراسم بخشید که در پایان از طرف موسسه خیریه سرطان(شمس) از این گروه هم خوان و به قید قرعه از حاضران در این آیین، به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد و بیماران بهبود یافته نیز، هدیه ای به رسم یادبود، به پزشکان اهدا کردند.

یادآور میشود: مشروح خبر این همایش، روز شنبه ۶ آبان ماه جاری ساعت ۱۳ از شبکه خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران منعکس خواهد شد.
همچنین کمپین سرطان صورتی در فضای مجازی https://telegram.me/cancercharity
، https://www.instagram.com/cancercharity.ir/
و در وب سایت به نشانی http://bc.cancercharity.ir/  اقدامات خود را دنبال خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

20 − ده =