به همت خیریه شمس؛ موسسه ی مردم نهاد شناخت و مهار سرطان صورت گرفت؛ برگزاری همایش سرای محله همزمان با هفته جهانی سرطان

به گزارش خبرنگار خیریه شمس (موسسه ی مردم نهاد شناخت ومهار سرطان) همزمان با هفته جهانی سرطان همایش رایگان سرای محله جمالزاده به همت خیریه شمس برگزار شد.

این همایش با سخنرانی دکتر کاظم زنده دل (مدیر عامل موسسه خیریه شمس)، دکتر مهتاب وثیق (متخصص جراح عمومی بیمارستان سینا و فلوشیپ جراحی پستان) و بهاره ساسانفر کارشناس ارشد تغذیه برگزار شد.

دکتر مهتاب وثیق در این همایش، با اشاره به اینکه سرطان پستان شایع ترین سرطان در بین بانوان است، اظهار داشت: دومین سرطانی که موجب مرگ و میر افراد می شود سرطان پستان در بین بانوان است.

این فلوشیپ جراحی پستان با بیان اینکه این بیماری، بیماری نادر نیست، بلکه با تشخیص به موقع می‌توان آن‌را پیشگیری کرد، ادامه داد: ابتلا به این بیماری در کشور ایران نسبت به کشورهای دیگر کمتر است.

وثیق در پایان سخنان خود تاکید کرد: با مصرف سبزی و میوه‌ها و داشتن تحرک بدنی به کاهش وزن و انجام غربالگری بعد از ۴۰ سالگی در افراد از بروز سرطان پستان پیشگیری کنیم.

بهاره ساسانفر سخنران دیگر این همایش با اشاره به موارد افزایش خطر ابتلا به سرطان در افراد، اضافه کرد: دریافت کالری بالا با افزایش وزن باعث بروز و ایجاد سرطان در افراد می شود.

کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: : اضافه وزنی، عدم تحرک و تغذیه نامناسب نیز از مهمترین موارد ابتلا به بیماری در افراد جامعه است.

ساسانفر یکی از عوامل بروز خطر ابتلا به سرطان را در کاهش استفاده از سبزی و میوه‌ها عنوان کرد و گفت:  مصرف گوشت‌های قرمز به دلیل گرانی کمتر مورد توجه افراد قرارمی‌گیرد و مردم بیشتر از گوشت‌های  فرآوری “سوسیس و کالباس” استفاده می کنند که می تواند خطر بروز سرطان را افزایش دهد.

وی با تأکید بر اینکه میزان مصرف نمک در افراد، روزانه، حداکثر باید یک قاشق مرباخوری (۵گرم) برای هر فرد باشد گفت: مصرف بالای نمک،  قند، شکر و مواد الکلی زیاد نیز احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

در این همایش که با حضور همیاران ستاد بحران شهرداری منطقه شش تهران و عموم مردم در راستای اطلاع رسانی و فرهنگسازی در حوزه آموزش پیشگیری و مهار سرطان مسابقه‌ای در زمینه میزان سنجش آگاهی عمومی شرکت کنندگان از سرطان برگزار شد، با حضور مدیرعامل و مدیر اجرایی خیریه شمس از دو نفر از برگزیدگان این همایش که سالم ترین شاخصهای پیشگیری از سرطان از جمله حداقل ورزش منظم به مدت سه روز در هفته هربار یک ساعت، مصرف میوه و سیزیجات، پرهیز از سیگار و قلیان، دارای شاخص های باروری (حداقل دو فرزند) و تناسب اندام و شاخص توده بدنی ( BMIکمتر از ۲۵) را دارا بودند نیز با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است در پایان به سووالات شرکت کننده در این همایش عمومی نیز توسط متخصصین جواب داده شد.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × چهار =