هم‌زمان با عید سعید فطر، زکات فطریه مراجعه کنندگان به بیمارستان امام خمینی با مشارکت بیماران بهبودیافته جمع‌آوری شد.

یکی از احکام واجب بر مسلمانان، پرداخت «زکات فطره» است. اسلام با وجوب زکات فطره بر مسلمانان، در آنان ایجاد دغدغه می‌کند و در کنار ارتباط آن‌ها باخدا، ارتباط با نیازمندان را شکل می‌دهد و در شادی روز عید، مسلمانان را به یاد همنوعان نیازمندشان می‌اندازد.

بر اساس فتاوای فقها ـ حتی‌المقدور باید زکاتِ عید فطر پیش از نماز عید فطر پرداخت شود. زکات فطره، هم موجب پاکیزگی روحی پرداخت‌کننده می‌شود و هم رونق اقتصادی در جامعه ایجاد می‌کند.

هشت مورد برای مصرف زکات بیان‌شده که مهم‌ترین آن رسیدگی به امور نیازمندان و فقرا است. امروزه مؤسسات خیریه زیادی در استان تهران فعالیت می‌کنند که مهم‌ترین هدف آن‌ها دستگیری از نیازمندان است و می‌توانند ازجمله مجموعه‌های موردنظر برای دریافت زکات فطره باشند.

خیریه شمس با توجه به حجم زیاد بیماران مبتلا به سرطان مراجعه‌کننده به انستیتو کانسر بیمارستان امام خمینی از استان تهران و شهرستان‌های مختلف کشور که مشکلات مالی و نیازهای دیگری نیز دارند، امسال همزمان با عید فطر به جمع‌آوری ذکات به نفع این نیازمندان اقدام کرد.

این اقدام در حالی با همراهی بیماران بهبودیافته «زهرا قاسمی»، «زهره حقیری»، «شیرین محققی» انجام شد که از نگاه آن‌ها، تلاش برای رفع دل‌نگرانی‌های همدردهایشان لذت‌بخش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

پنج × 1 =