پیش بینی آمار سرطان در ایران در ۲۰ سال آینده

نتایج جدیدترین تحقیقی که توسط دکتر الهام محبی و همکاران و به سرپرستی دکتر کاظم زنده دل در مجله انستیتو کانسر ایران منتشر شده است، آمار سرطان ایران در سال ۱۳۹۱ و پیش­بینی آمار ابتلا به سرطان تا سال ۱۴۱۴ منتشر شده است.  دکتر محبی با با اشاره به برخی آمارها در مقاله منتشر شده خود گفت: در سال ۱۳۹۱ تعداد ۸۵ هزار نفر از ایرانیان به سرطان مبتلا شده اند که از این تعداد ۴۵ هزار نفر مرد و ۴۰ هزار نفر زن بودند. از طرفی در همین سال، ۵۳ هزار  نفر از ایرانیان به علت سرطان جان خود را از دست داده­اند

محققان این گزارش اذعان می­کنند که این آمار در مقایسه با آمار جهانی پایین بوده و شایعه “سونامی سرطان در ایران” منتفی است. همچنین با فرض ثابت بودن عوامل خطر ابتلا به سرطان (مانند شیوع مصرف سیگار، چاقی، فعالیت فیزیکی و غیره) و همچنین در نظر گرفتن نرخ رشد و تغییرات ساختار جمعیتی ایران تا سال ۱۴۱۴ شمسی پیش­بینی شده است تعداد افرادی‌که به سرطان مبتلا خواهد شد و با افزایش دوبرابری به ۱۸۴ هزار نفر خواهد رسید.

در بخشی از این مقاله، شایعترین سرطان ها در زنان و مردان ایرانی در سال ۱۳۹۱ نمایش داده شده است. (شکل مقابل)

شایع ترین سرطان ها در زنان و مردان ایرانی در سال ۱۳۹۱

 

منبع:

Mohebbi E, Nahvijou A, Hadji M, Rashidian H, Seyyedsalehi MS, Nemati S, et al. Iran Cancer Statistics in 2012 and projection of cancer incidence by 2035. Basic & Clinical Cancer Research. 2018;9(3)

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

سه × یک =