به بهانه انتشار اولین شماره ماهنامه سروش شمس؛ سفیر امید و صدای بیماران هستیم

دکتر کاظم زنده دل

دانشیار مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران

خدا را شاکرم که با دریافت مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امکان انتشار نخستین شماره ماهنامه سروش شمس به‌عنوان مجله تخصصی سرطان و ارگان خیریه شمس فراهم شد. سروش شمس می‌کوشد تا با بهره‌مندی از دانش و تجربه محققان و متخصصان انستیتو کانسر ایران و پژوهشکده سرطان و سایر محققان و متخصصان کشور نسبت به آگاهی مردم و بیماران مبتلا به سرطان اقدام کند و به شناخت و مهار سرطان در ایران کمک رساند.

بسیاری از ما یا سرطان را تجربه کرده‌ایم یا شاهد درد و رنج بیماری عزیزانمان بوده‌ایم. در مواجهه با سرطان سؤالات زیادی برایمان پیش‌آمده که حیران و سرگردان به دنبال مرجعی گشته‌ایم تا پاسخ آن‌ها را بیابیم. هر از چندی هم که خبری یا شایعه‌ای در مورد سرطان می‌شنویم و اطلاعات ناقص و اشتباه در فضاهای مجازی و برخی رسانه‌ها دریافت می‌کنیم. خیریه شمس مصمم است در کنار وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی و فعالیت‌های آموزشی خود، ماهنامه سروش شمس را منتشر کند و مرجعی برای اطلاعات صحیح در مورد عوامل سرطان و روش‌های پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان باشد. هر‌چند سخت است، اما اعتقاد داریم که باید در مورد سرطان حرف بزنیم و واسطه ارتباط متخصصان و پزشکان با مردم و بیماران باشیم.

خوشبختانه چهار پیش‌شماره‌ سروش شمس با استقبال مخاطبان روبرو شده است و با همه مشکلاتی که در مسیر نشر وجود دارد، روز‌به‌روز اراده ما را در انجام این مأموریت قوی‌تر کرد. برآنینم که سفیر امید برای تمام بیماران مبتلا به سرطان و صدای آن‌ها باشیم. تلاش می‌کنیم عوامل خطر و علل سرطان و روش‌های پیشگیری از سرطان را به مردم بشناسانیم و خرافات را از جامعه بزداییم. می‌خواهیم مردم را با علائم اولیه سرطان آشنا کنیم تا بیماران زودتر به پزشک مراجعه کنند، همچنین علیرغم سختی و عوارض درمان، به درمان‌های استاندارد تَن بدهند. چرا‌که می‌دانیم سرطان درمان دارد و حدود نیمی از بیماران با درمان مناسب و استاندارد زنده می‌مانند.

ماهنامه سروش شمس حاصل کار داوطلبانه و حمایت خیرین ما در خیریه شمس (موسسه مردم نهاد شناخت و مهار سرطان) است و با همکاری داوطلبانه و خیر‌خواهانه شبکه وسیعی از دانشمندان، متخصصان، هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران، خیرین و سایر همراهان داوطلب در بخش سلامت منتشر می‌شود. خوشوقتیم که همه عوامل برای انتشار این ماهنامه تخصصی، جمع است تا بتوانیم به هدف مهمی که در برابر خود نهاده‌ایم، برسیم. سروش شمس به خود می‌بالد که در کنار بیماران مبتلا به سرطان، شفا‌یافتگان و خانواده‌های رنجدیده و خیرین نیک‌اندیش، پا گرفته است.

تاکنون هزینه‌های آماده‌سازی، چاپ و توزیع نشریه با حمایت داوطلبان، خیرین و مساعدت چاپخانه‌ها و حمایت مالی موسسه خیریه شمس تأمین‌شده است. برای ادامه مسیر هم به حمایت و همکاری شما نیاز داریم و دست یاری به‌سویتان دراز می‌کنیم. ساده‌ترین حمایت شما گرفتن اشتراک این نشریه و رساندن اطلاعات منتشر‌شده به خانواده و اطرافیان است.

بالاترین پاداش برای دست‌اندرکاران ماهنامه شمس لبخند رضایت شماست. تداوم حیات این نهاد نوپا درگرو ارتباط گرم و مؤثر شماست تا با ایده‌ها، نقدها و پیشنهادهای سازنده خود به اثر‌بخشی آن در جامعه کمک کنید.

کاظم زنده دل
نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

13 + 7 =