حمایت همیاران برای بیماران مبتلا به سرطان کارساز است

گفتگو با فرخنده آقایی
«سرپرستار بخش درمانگاههای سرپایی شیمی درمانی- انستیتو کانسر ایران»

در تمام سال های حضور در انستیتو کانسر ایران، یکی از بارزترین خصلت های فرخنده آقایی، صبر و متانت ستودنی وی برای پاسخگویی به بیماران و مراجعه کنندگان بوده است. صبوری او در پاسخگویی به پرسش های تک تک مراجعین، مثال زدنی است او هیچگاه در برابر فشار و ناملایمات کار، خم به ابرو نمی آورد.

حتی در حین انجام مصاحبه با ما هم از پاسخگویی به مراجعه کنندگان کوتاهی نمی کند.

«آقایی» می‌گوید در این بخش، شیمی درمانی بزرگسالان و اطفال انجام می‌گیرد که در کنار آن تزریق نخاعی و نمونه برداری مغز‌ استخوان نیز در الویت کار است. سپس ادامه می‌دهد:«عمده مشکل بیماران مراجعه کننده به این بخش، تهیه دارو و صدور پیش فاکتور دارو به آنها است، ما نیز با دریافت این موارد، این بیماران را به مددکاران معرفی می کنیم. مددکاران نیز با موسسه های خیریه رایزنی می کنند و با هماهنگی، بیماران را به آنها معرفی می کنند تا براساس این پیش‌فاکتورها، کمک مالی دریافت کنند. چون اغلب بیماران برای تهیه و مصرف دارو با مشکلات مالی روبرو هستند، موسسه‌های خیریه همچون خیریه شمس در حل مشکلات دارویی به این افراد کمک می کنند.»

 سرپرستار بخش درمانگاههای سرپایی شیمی درمانی بیمارستان انستیتو کانسر، تعداد مراجعه کنندگان روزانه به این بیمارستان را در حدود ۱۵۰-۱۰۰نفر بر آورد می کند و می گوید: «۵۰درصد مشکلات دارویی مراجعه کنندگان با دریافت مبالغی در حوزه دارو از سقف کمکی موسسات خیریه مخصوصا خیریه شمس تأمین می شود.»

«فرخنده آقایی» اطلاع رسانی و آگاهی بخشی  در حوزه مصرف و تهیه دارو برای بیماران مبتلا به سرطان و بیماری‌های صعب العلاج را مهم ارزیابی می‌کند و می‌گوید: « این دارو‌ها داروهای خاصی هستند که باید مصرف کنندگان درباره نحوه مصرف آن اطلاعات کافی داشته باشند، همچنین عوارض داروها در طول درمان برای بیماران مهم و اساسی  است.»

«آقایی» در پایان یادآور می شود که وجود همیاران در زمینه های مختلف جهت حمایت از بیماران و همراهان بیمار در این خصوص حائز اهمیت بسیار است.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

دو × 2 =