همایش پیشگیری از سرطان روده بزرگ برگزار شد

صادق شاهیان؛ خبرنگار شمس

همایش مردمی سرطان کولورکتال (روده بزرگ) از سوی خیریه شمس با همکاری وزارت بهداشت و درمان و شبکه ملی خیریه های حوزه سرطان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرطان روده بزرگ یکی از شایعترین سرطان ها در مردان و زنان است  و سالانه تقریبا ۱۰ هزار نفر به این سرطان مبتلا می شوند و بیش از ۵ هزار نفر به علت این سرطان فوت می کنند. میزان بروز این سرطان در تمام کشورها از جمله کشور ما در حال افزایش است. به همین منظور خیریه شمس با همکاری اداره سرطان وزارت بهداشت و درمان و شبکه ملی خیریه های حوزه سرطان، همایش یک روزه پیشگیری از سرطان روده بزرگ را در محل تالار ایوان شمس با حضور جمعی از مردم شهر تهران و همیاران خیریه شس برگزار کرد.

در این همایش آگاهی از سرطان روده بزرگ پرفسور رضا ملک زاده معاونت معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر کاظم زنده دل مدیر عامل خیریه شمس و قائم مقام مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران، دکتر علی قنبری مطلق رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، دکتر آراسب احمدیان رئیس هیات مدیره شبکه ملی سرطان و مدیر عامل موسسه خیریه محک، دکتر رضا شیرکوهی متخصص ژنتیک و عضو هیان علمی مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران، فاطمه تورنگ متخصص تغذیه و محقق مرکز تحقیقات سرطان انستیتو کانسر ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

شعار اصلی این همایش “شناخت و مهار سرطان کولورکتال” بود و  با هدف آگاه سازی عموم در مورد علل و علائم سرطان کولورکتال و راه های پیشگیری از ابتلای به آن دنبال شد.

یکی از نکات مهم در این همایش یک روزه حضور فعال بیماران بهبود یافته در اجرای سرود جدید توسط آنها با عناوین «نرگس مستی»، «وقتی که مهربان میشم»، «خوشحال و شاد و خندانیم» در گروهی با نام “همسرایان امید”  به رهبری استاد آوا درمانی «مهدی قاسمی» بود.

زهره حسینعلی پور نجیبی دبیر اجرایی همایش مردمی، پیشگیری و درمان سرطان روده بزرگ به خبرنگار ما گفت: ما همواره در خیریه شمس(موسسه مردم نهاد شناخت و مهار سرطان)،  به دنبال ایجاد فرهنگ مشارکت عمومی و افزایش آگاهی عمومی از عوامل خطر سرطان و بهبود الگوی زندگی مردم هستیم.

دبیر اجرایی همایش کولورکتال ادامه داد: روشهای موثری برای پیشگیری و تشخیص زودهنگام و درمان سرطان کولورکتال وجود دارد که با افزایش آگاهی و دانش مردم و اجرای روشهای موثر غربالگری می توان بار این بیماری را در کشور کاهش داد.

[g-gallery gid=”4291″ pagination=”standard”]

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

18 + نوزده =