شهرت در بین انستیتوهای سرطان جهان؛ سابقه درخشان انستیتو کانسر ایران و چشمان منتظر بیماران

طرح تشکیل انستیتو کانسر ایران در مهر ماه سال ۱۳۲۵ برای اولین بار توسط مرحوم استاد مصطفی حبیبی استاد کرسی آسیب شناسی دانشگاه تهران و پایه گذار علم آسیب شناسی در ایران عنوان شد. در سال ۱۳۳۴ ساختمان انستیتو کانسر ایران با کمک شیر خورشید سرخ تکمیل و مجهز شد. از آن تاریخ مرکز مبارزه با سرطان که در مکاتبات خارجی از نام “انستیتو کانسر ایران” استفاده می کرد در اتحادیه بین المللی کنترل سرطان “(Union for International Cancer Control (UICC” ثبت شد تا در زمره انستیتوهای سرطان معروف دنیا قرار گیرد که این عضویت تاکنون ادامه دارد.

لقب گرفتن انستیتو به قطب علمی سرطان کشور
انستیتو کانسر ایران در هر سه بُعد آموزش، پژوهش و درمان ارائه خدمات می کند. انستیتو کانسر بعنوان معتبرترین بیمارستان تخصصی سرطان در کشور و با بهره گیری از تجهیزات فوق تخصصی و پیشرفته، سالانه بیش از ۸هزار بیمار را بستری کرده و درمانگاه های آن بیش از سی هزار بیمار را از سراسر کشور بطور سرپائی پذیرش میکند. در بخش آموزش با تربیت نیروی متخصص و فوق تخصص در شاخه های جراحی سرطان و هماتولوژی- انکولوژی و همچنین رادیوتراپی- انکولوژی، اهتمام به آموزش کارشناسان و تکنسین ها در شاخه های مختلف مرتبط با سرطان و فیزیک اشعه نیز دارد.
به عبارت دیگر این مرکز، یک مرکز تک تخصصی و مادر تخصصی در زمینه ارائه خدمات آموزشی، درمانی و تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه بوده و در مجموعه بیمارستانی امام خمینی (ره) واقع است. از سال ۱۳۷۹ که از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اقدام به شناسائی و انتخاب قطب علمی در کشور شد، این مرکز تاکنون دارای این امتیاز علمی در زمینه انکولوژی (سرطان) شناخته شده است. این مرکز دارای بخشهای جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی(شتاب دهنده وبراکی تراپی)، ICU و مطب تسکینی و همچنین درمانگاه های فوق تخصصی کلینیکی شامل: درمانگاه ژنتیک، رادیوتراپی انکولوژی، آندوسکوپی، جراحی، کلینیک پستان، درمانگاه زخم واستومی و واحدهای پاراکلینیک شامل: رادیولوژی(سونوگرافی- ماموگرافی) فیزیوتراپی، آزمایشگاه های بالینی، تخصصی پاتولوژی، سیتولوژی، ایمنوهیستوشیمی و ژنتیک است.

کسب جایگاه برتر مرکز تحقیقات سرطان
در زمینه پژوهشی، انستیتو کانسر دارای سه مرکز با نام های مرکز تحقیقات سرطان، مرکز تحقیقات مدل های سرطان و مرکز تحقیقات مرکز تحقیقات پرتودرمانی سرطان است که فعالیت های بسیار چشمگیری در سطح ملی و بین المللی ارائه می کنند. مرکز تحقیقات سرطان در ارزشیابی های وزارت بهداشت جزو مراکز برتر کشور است و سالانه حدود هفتاد مقاله علمی از این موسسه در مجلات معتبر داخل و خارج از کشور منتشر می شود. دبیرخانه شبکه ملی تحقیقات سرطان در این موسسه است و با ارتباط علمی و تحقیقاتی با مراکز علمی داخل و خارج کشور، تاکنون بیش از صدها مقاله علمی با همکاری موسسات علمی داخل و خارج از کشور منتشر شده است.
موسسه غیر دولتی کمک های مردمی به بیماران مبتلا به سرطان (خیریه سرطان) در سال ۱۳۹۱ به همت مسئولان و استادان انستیتو کانسر ایران تأسیس شد تا با کمک و همیاری مردم و خیرین به نیازهای آموزشی، درمانی و پژوهشی سرطان در کشور پاسخ دهد. بسیاری از بیماران منتظر حمایت های خیرین محترم از سراسر کشور هستند.
ما منتظر نیات و اقدامات خیریه شما هستیم. دست مان را برای هرگونه همکاری به سوی شما دراز می کنیم.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 3 =