به موقع غذا بخورید

سعی کنید در زمان مشخص وعده غذایی اصلی خود را میل کنید.

خوردن غذا در ساعت مشخصی از روز سبب می‌شود برنامه غذایی شما نظم مشخصی داشته باشد. از گرسنگی زیاد پرهیز کنید. زیرا در هنگام گرسنگی زیاد شما حجم بیشتری غذا می‌خورید.

سبزیجات و غذاهای پرفیبر بخورید

بشقاب غذای خود را با سبزیجات پر کنید.

سعی کنید دو سوم فضای بشقاب غذای شما با غذاهای گیاهی و مواد غذایی پرفیبر پر شده باشد.

تناسب اندام داشته باشید

شما می‌توانید؛ تناسب اندام را حفظ کنید.

سعی کنید بدون اینکه دچار کمبود وزن شوید تا جای ممکن لاغر بمانید.

وزن بدن ما به عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی دریافتی، ارث و نداشتن فعالیت بدنی بستگی دارد.

تناسب اندام مهم‌ترین راه کاهش خطر سرطان است. همچنین داشتن وزن سالم به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و دیابت نیز کمک می‌کند. سعی کنید حداقل هفته‌ای یکبار خود را وزن کنید.

نوشیدنی‌های سالم بنوشید

مصرف نوشیدنی‌های مفید مثل آبمیوه‌های بدون نگه‌دارنده و شکر، شیر، دوغ بدون نمک و گاز، چای سبز و چای کمرنگ برای سلامتی مفیدند، البته آب، بهترین نوشیدنی است.

نوشیدنی‌های گازدار و حاوی شکر به شدت سلامتی شما را به خطر می‌اندازد و مصرف الکل سرطان‌زاست.

فعالیت بدنی منظم و پیاده‌روی

داشتن فعالیت بدنی به ما کمک می‌کند کالری‌هایی را که اگر مصرف نشوند به صورت چربی ذخیره می‌شوند، را بسوزانیم.

مشغله کاری و خستگی نباید بهانه‌ای برای رها کردن ورزش شود، فعالیت بدنی توان شما را افزایش می‌دهد و ورزش صحیح از خستگی شما می‌کاهد. هر روز ۱۴۴۰ دقیقه است، اختصاص ۳۰ دقیقه (تقریباً دو درصد) به فعالیت ورزشی به آسانی امکان‌پذیر است.

ساده‌ترین راه کاهش تماشای تلوزیون است. نیازی به هزینه اضافی نیست، پیاده‌روی بهترین ورزش است.

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

نوزده + چهار =

فهرست